O mnie
Jestem neuro i surdologopedą, oligofrenopedagogiem, terapeutą integracji sensorycznej, terapeutą NDT- Bobath, nauczycielem dyplomowanym, specjalistą z wieloletnią praktyką w pracy z dziećmi z opóźnieniami i zaburzeniami rozwojowymi. Od dwudziestu lat pracuję z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Jedenaście lat pracowałam w przedszkolu integracyjnym, gdzie dobrze poznałam specyfikę pracy z małymi dziećmi, przede wszystkim z tymi, które wymagają szczególnego wsparcia.
Praktykę zawodową zdobywałam również pracując w Specjalistycznej Poradni Rehabilitacji Dzieci i Młodzieży z Wadą Słuchu. Od czternasty lat pracuję w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kołobrzegu. Zajmuję się diagnozą przyczyn trudności i zaburzeń rozwojowych dzieci, w tym mowy, badam również dojrzałość szkolną.
Jako terapeuta zajmuję się pracą z dziećmi z obniżoną dojrzałością funkcji percepcyjno – motorycznych, niedosłyszącymi, autystycznymi, upośledzonymi umysłowo, przejawiającymi zaburzenia koncentracji uwagi, budowania relacji oraz różnorodne zaburzenia mowy i języka, również o podłożu neurologicznym. Zajmuję się także pomocą dzieciom przejawiającym problemy w zakresie jedzenia, gryzienia, połykania. Prowadzę zajęcia indywidualne i grupowe wykorzystując w swojej pracy różnorodne metody, dostosowane indywidualnie do dziecka. Od września 2012 roku prowadzę terapię z wykorzystaniem metody integracji sensorycznej.
W 2015 roku ukonczyłam kurs NDT-Bobath i zdobyłam kwalifikacje do prowadzenia terapii neurorozwojowej oraz Międzynarodowy Certyfikat Neurodevelopmental Treatment NDT-Bobath.
Ważnym obszarem mojej pracy zawodowej jest praca z rodzicami. Dlatego prowadzę spotkania psychoedukacyjne dla rodziców dzieci w młodszym wieku, przeprowadzam instruktaże i warsztaty wspomagające rodziców w stymulowaniu rozwoju ich dzieci. Pokazuję jak w codziennych sytuacjach np. spacer, rozpakowywanie zakupów stymulować różnorodne funkcje w sposób przyjemny i zabawowy. Współprowadzę warsztaty dla rodziców z zakresu emocji. Prowadzę również szkolenia stacjonarne i on line dla terapeutów i nauczycieli z zakresu pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W ostatnim czasie opracowałam autorskie szkolenie WERBOsensoMOTORYKA (R). Więcej na ten temat już niedługo w zakładce Webinary.
Wykształcenie:
- Studia magisterskie dzienne- pedagogika i logopedia
- Studia podyplomowe – surdologopedia, neurologopedia
- Kurs kwalifikacyjny- oligofrenopedagogika
- kurs I i II stopnia-integracja sensoryczna
- kurs NDT- Bobath- (360 godzin) - terapia neurorozwojowa
CERTYFIKAT DIAGNOSTY I TERAPEUTY INTEGRACJI SENSORYCZNEJ 659/II
CERTYFIKAT NEURODEVELOPMENTAL TREATMENT NDT BOBATH NR 1613/2015
CERTYFIKAT ZAWODOWY LOGOPEDY NR 0675/11/0040/2011
CERTYFIKAT DIAGNOSTY MONACHIJSKIEJ FUNKCJONALNEJ DIAGNOSTYKI ROZWOJOWEJ NR 14/10908/2018
PROVIDER METODY NEUROFLOW ATS (R) CERTYFIKAT 31070
Wybrane kursy, warsztaty, szkolenia:
- Terapia sensomotoryczna i korekta dysfunkcji ustno-twarzowych Moduł I
- Miofunkcjonalna diagnoza niemowląt- logopedyczne flagi ostrzegwacze- webinar
- Neuroflow - Aktywny Trening Słuchowy (R) - diagnoza i terapia zaburzeń przetwarzania słuchowego
- Trening Umiejętności Społecznych Certyfikat 1015/12/2019
- Zaburzenia ze spektrum autyzmu czy SLI?Diagnoza różnicowa w praktyce logopedycznej
- Mózgowe Porażenie Dziecięce w praktyce logopedy
- Postawa inspirująca rozwój. O roli postawy terapeuty/rodzica w procesie terapeutycznym
- SLI w terapii logopedcznej
- Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego - diagnoza, terapia
- Napięcie w sferze orofacjalnej- SOS w postępowaniu neurologopedy
- Zaburzenia pragmatyczne i semantyczne u dzieci w wieku przedszkolnym
- Ocena i stymulacja logopedyczna noworodków i niemowląt
- Diagnoza różnicowa zaburzeń rozwoju mowy na tle neurologicznym
- Dysfagia w świetle neuroterapii
- Diagnoza i terapia dziecka z opóźnionym rozwojem mowy
- Integracja Funkcji wykonawczych
- Dlaczego płaczę? Dlaczego krzyczę?
- Zastosowanie programu Boardmaker and Speaking Dynamically Pro w terapii osób z trudnościami w porozumiewaniu się
- Zabawa Inspirująca Rozwój (w nurcie son rise w pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu)
- Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa
- Asystowanie w kursie i warsztatach z zakresu Diagnostyki i terapii neurologopedycznej zaburzeń funkcji oralnych, związanych z poborem pokarmów oraz nadawaniem mowy. Kurs prowadziała neurologopeda kliniczny, specjalista NDT, SLT Senior Tutor Aleksandra Łada
- Zaburzenia procesów regulacji sensorycznej u dzieci urodzonych przedwcześnie CERTYFIKAT NR 18/11/2017
- Uczestnictwo jako asystent w części praktycznej, zagadnienia praktyczne, praca z pacjętami, podczas modułu neurologopedycznego na kursie NDT Bobath zgodnie ze standardami EBTA (Europeen Bobath Tutors Association) - luty, sierpień 2017r.
- Ocena i leczenie funkcji żuchwy w procesie karmienia
- Analiza zaburzeń karmienia, jedzenia i połykania
- Szkolenie z zakresu terapii osób z autyzmem z wykorzystaniem założeń Programu RDI
- Diagnoza AAC.Stosowanie oceny efektywności porozumiewania się dzieci niemówiących
- Alternatywne sposoby porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych I, II stopień
- Zaburzenia nastroju u dzieci i młodzieży
- Problemy diagnozy procesów integracji sensorycznej wg aktualnego modelu dysfunkcji SID. Dieta sensoryczna. Najnowsza wersja masażu Wilbarger.
- Terapia ręki
- Podstawy ortoptyki- zaburzenia widzenia obuocznego a dysleksja rozwojowa
- Program Łagodnej Stymulacji rozwoju nowordoków i niemowląt CCCC SKS certyfikat 15/09/2014
- Praca z dzieckiem z ADHD według metody behawioralnej- diagnozowanie i terapia
- Diagnoza pedagogiczna dzieci z deficytami rozwojowymi w wieku od 0 do 12 ZAŚWIADCZENIE NR 2329/9/05
- Konstruowanie Indywidualnego Programu Edukacyjnego – Terapeutycznego w oparciu o diagnozę funkcjonalną PEP-R ZAŚWIADCZENIE NR 2326/10/05
- Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce –program szkolny, wg integracji odruchów dr Sally Goddard
- I stopień Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
- Zastosowanie ustno-twarzowej terapii regulacyjnej u dzieci z nieprawidłowym napięciem mięśniowym
- Dziecko z Płodowym Zespołem Alkoholowym- możliwości pomocy
- Elementy integracji sensorycznej u małych dzieci z wadą słuchu
- Profilaktyka logopedyczna u dzieci z wadą słuchu
- Konferencja naukowo-szkoleniowa -Listening to Learn
- Mówimy z fonogestami
- Elementy daktylografii i języka migowego
- Rozpoznawanie zagrożeń dzieci w wieku przedszkolnym
- Metody wspierania rozwoju dziecka w profilaktyce i terapii
- Rozwój psychomotoryczny dziecka i jego zaburzenia
- Diagnoza gotowości szkolnej
- Bateria metod diagnozujących rozwój psychomotoryczny dzieci 5 i 6 letnich.
- Dysleksja rozwojowa
- Bateria 8 oraz Bateria 10/12 w praktyce diagnostycznej- diagnoza dysleksji i trudności szkolnych
- Bateria GIM w praktyce diagnostycznej- diagnoza dysleksji i trudności szkolnych
- Edukacja przez ruch
- Kinezjologia edukacyjna Brain Gym
- Trening Zastępowania Agresji-teoria i praktyka kontroli zachowań agresywnych
- Wykorzystanie Porozumienia Bez Przemocy do wznowienia relacji z bliskimi osobami
- Komunikacja empatyczna- przestrzeń do rozwiązywania konfliktów w duchu Porozumienia Bez Przemocy
- Rehabilitacja dziecka niesłyszącego w warunkach domowych- doświadczenia polskie i amerykańskie – znaczenie wczesnej terapii
- Rehabilitacja domowa dzieci z wadą słuchu w wieku od 0 do 3 roku życia z wykorzystaniem elementów metody werbo – tonalnej
- Uczymy się bawiąc w przedszkolu i szkole
- Uczymy się bawiąc – działania twórcze w edukacji elementarnej
- Neurolingwistyczne programowanie
- Diagnoza dysleksji baterią testów 8, 10-12, GIM
- Cykl szkoleń Program Edukacji - Terapeutyczny ORTOGTAFFITI
- Indywidualizacja nauczania w praktyce
- Szkoła dla rodziców i wychowawców, czyli jak mówić do dzieci, żeby nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły
- Problemy depresyjno – lękowe u dzieci i młodzieży
- Kto kogo przyprowadza na terapię - Trudni rodzice czy trudne dziecko?
- Wspomaganie rodziców w pokonywaniu trudności wychowawczych
- Zapobieganie agresji w szkole
- Diagnostyka i postępowanie terapeutyczne w zaburzeniach lękowych wieku rozwojowego ze szczególnym uwzględnieniem fobii szkolnej
- Dziecko z rozbitego związku w terapii indywidualnej i grupowej
- Neurofizjologiczne podstawy procesów integracji sensorycznej
- Lider zespołow problemowych i zadaniowych
- Certyfikat dla Szkolnych Organizatorów Rozwoju Edukacji - cykl szkoleń
- Choroby zawodowe narządu głosu, profilaktyka, orzekanie, techniki emisji głosu
Doświadczenie zawodowe:
- Przedszkole Integracyjne w Elblągu
- Specjalistyczna Poradnia Rehabilitacji Dzieci i Młodzieży z Wadą Słuchu w Koszalinie
- Szczecińska Szkoła Wyższa „Collegium Balticum”
- Fundacja "Dźwięki Marzeń"
- Towarzystwo Przyjaciół Dzieci
- Przedszkole Integracyjne nr 6 w Kołobrzegu
- Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Kołobrzegu
- Praktyka prywatna Logosens